ברוכים הבאים

ברוכים הבאים לבלוג "מ' כמו מוטיבציה"!
לפני עשר שנים יצאה לאור הסדרה "אני קורא".
עשר שנים אני מקבלת תגובות נלהבות.
הורים מספרים לי על ילד או על ילדה שסירבו לקרוא בבית,
עד שפגשו בספרוני הסדרה.
אב צעיר, שכילד מעולם לא הסתדר בבית הספר, ורכישת הקריאה הייתה עבורו חוויה מתסכלת, שיתף שקריאת הסדרה יחד עם בנו הבכור שנמצא בכיתה א', הייתה ממש חוויה מתקנת. ואם מדברים על תיקונים, מורות להוראה מתקנת מדברות על הסדרה כעל אוצר.
נוסף לזאת שנתיים שבהן הסדרה שולבה בפיילוט "לנוע, לחוש, ללמוד" בבית הספר "אביחיל" בשיתוף פעולה עם אדוה רדא המופלאה, הוכיחו מעל לכל ספק כי הספרונים משדרגים את חוויית רכישת הקריאה בכיתה א.   
אחרי עשור שלם שהסדרה נמצאת בשטח, אני יודעת שהיא סוּפּר מדויקת. אני יודעת שלגיבורי הסדרה: כשכש, ציפי, בצת, הופ ותוש יש את היכולת להיכנס ללב הקוראים הצעירים ולייצר שם את הקסם הקרוי מוטיבציה.

 בבלוג "מ' כמו מוטיבציה" אני אתן רעיונות שונים כיצד לעבוד עם הספרונים בכיתה. אתן גם רעיונות למשחקי שפה נוספים שאינם קשורים לספרונים. בבסיס כל הרעיונות נמצאת השאיפה לייצר אצל תלמידי הכיתה מוטיבציה לקריאה. ליצור בכיתה באזזז סביב הקריאה. ליצור לומדים פעילים.
מוזמנים לקחת את הרעיונות ולהיכנס איתם לכיתה או לשנות את הרעיונות ולייצר התאמות לאופי הכיתה, או אפילו רק לקרוא ולקבל השראה, שבזמנה תוביל לפיתוח רעיון אחר מוצלח.
לפעמים הרעיונות ישמשו לפעילות קצרה כגון משחק פתיחה, ולפעמים הם יובילו לפרויקט ארוך טווח. קחו מכאן כל מה שיכול לעזור. ראו ברעיונות סוג של "אסיסט", מונח מעולם הכדורסל, המתאר מסירה לשחקן בדרך לקליעת סל. בבלוג הזה אני אמסור לכם כדורים, בקצרה, בתמציתיות, רעיונות מבושלים, מוכנים – קחו אותם לכיתה.
אשמח לפידבקים, לבקשות, לעצות, אני כאן בשבילכם.
מקווה שבמשך הזמן תתגבש לנו כאן קהילה מקצועית, שתתרום לכל חברותיה וחבריה. 

2 מחשבות על “ברוכים הבאים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top